• HABERLER
  • SERVİS 1
  • SERVİS 3
  • FİNANSİF
  • İNTERAKTİF
  • HESAP
  • DİĞER


Şoförlerin Kavşak İsyanı

Şoförlerin Kavşak İsyanı

ABONE OL
18 Ekim 2023 21:16
Şoförlerin Kavşak İsyanı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi tarafından Marmaraereğlisi Martaş Limanı girişine yapılan kavşağın göbek kısmının büyük olması şoförlerin tepkisini çekti. Tır ve kamyonların dönerken sürtünmeye bağlı olarak lastiklerinin eskidiğini ifade eden Marmaraereğlisi Taşıyıcılar Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Minaz , kavşağın trafiği rahatlatmaktan ziyade araç trafiğini artırdığını kaydetti.

 

Büyükşehir Belediyesi tarafından Marmaraereğlisi İlçesi Martaş Limanı ve ilçe girişine yapmaya başladığı kavşağın göbek kısmı sorun oldu. Önce 26 metre olarak başlanan göbek tepkilerin ardından 20 metre çapına düşürüldü. Kamyon ve tır trafiğinin ağırlıkta olduğu bölgede şoförler kavşak nedeniyle araçların dönmekte güçlük çektiğini ve sürtünmeye bağlı olarak araç lastiklerinin eskidiğini ifade etti. Yine kavşağın büyük olması nedeniyle bölgede bulunan lise öğrencilerinin yolun ortasından geçmek zorunda kaldığını belirten şoförler, büyükşehir belediyesinin kavşak göbeğini daraltması gerektiğini aktardı.

 

‘BELEDİYENİN SİMİLASYONU İLE BİZİM PRATİKTE GÖRDÜKLERİMİZ UYMUYOR’

 

Kavşakta yaşadıkları sıkıntıları dile getiren Marmaraereğlisi Taşıyıcılar Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Gökhan Minaz, “Bu bölgede nakliye sektörünün hizmetini gerçekleştirmekteyiz. Günlük 250 araçlara yani sektörün hızlığına göre gemilerin gelişine göre ithalata göre araçlarımızı sayısı artmaktadır. Şu an öğrenci çıkışı gerçekleşmektedir. Bölgede de endüstri bölgesi Martaş Limanı’ndan dolayı hem de Opet Anadolu Lisesi ve İmam Hatip Lisesi’nin bulunmasından dolayı günlük 400-500 öğrencinin sabah gidiş akşamüstü öğrenci çıkış saatine denk gelmiş bulunmaktayız şu an. Büyükşehir Belediyesi de ilçemize bir ilçe girişine kavşak yapmaktadır. Ama bu kavşak bizi olumsuz etkiliyor. Bunu 2 Eylül’den itibaren yapmaya başladılar. Biz de burada yaşanan sıkıntıları video kayıtlarıyla drone kayıtlarıyla daire başkanlarına ilettik ama onlar ısrarla bunun 20 metresinde aşağı dönen kavşağı yapamayacaklarını savunmaktadırlar. Onların teorisinde işte simülasyonlarını izledikleriyle bizim pratikteki birleşmesini istiyoruz. Yani bizim burada pratikte yaşadığımız onların simülasyonlarına veya teorilerine uymuyor” dedi.

 

‘BU KAVŞAK TRAFİĞİ RAHATLATMAYACAK’

 

Minaz: Adanın diğer tarafında öğrencileri görüyorsunuz? Zaten kayıtlarda da gözüküyor. Burada öğrencilerin güvenliği için biz buraya ilk etapta üst geçit istiyoruz. Çünkü burada burada yaya geçidi de çizim çalışması yapılsa da öğrenciler gene kendi bildikleri gibi kafasına göre, çünkü Türk insanı her zaman en kolayı tercih eder. En kolayı tercih ettikleri için de gene adanın etrafından geçerken bu sefer 3 tane trafik akışını birleştiği yerden geçecek gene trafiğe sorunu olacak. Yani buradaki adada şu an yapılması trafiği rahatlatacak veya yaya geçidinde rahatlatacak bir çalışma değil.

 

DRONE KAYDIYLA YAŞANAN SIKINTIYI GÖZLER ÖNÜNE SERDİLER

 

Minaz: Bizim sektörümüze de geldiğimiz zaman biz Martaş Limanı tesisini buraya şu an baktığınız zaman arkamızda 45 50 metre. Bize deniliyor ki siz burada hız trafiğini yani trafikteki hızını arttırmak için döner kavşak istemiyorsunuz deniliyor. Fakat bizim böyle bir amacımız yok işte çocuklar burada zaten bizim hepsi emanetimiz, hepsi bizim ailelerimizin, yakınlarımızın çocukları kimse kimseye burada trafik sorunla risk yapmak istemez ve 1996 yılından bu yana ilçe emniyet kayıtlarına bakıldığında hiçbir tane ağır ticaret taşıttan burada bu bölgede bir trafik kaydı bulunmaktadır. Yani biz bu kadar özenle çalışırken bize böyle bir iftira atılıp siz bu döner kavşağı siz burada hızdan dolayı istemiyorsanız denilmesi bu da bizi çok rencide etmektedir. Bizim buradaki amacımız ekonomik şartlardan dolayı bu döner kavşak bizim araçlarımıza maliyet artırmakta. Çünkü bu dönem kavşak çapı 20 metre, ilk etapta 26 metreydi. Bunu biz daha düzgün göstermek için özellikle drone kaydıyla Ulaştırma Daire Başkanı Metin Pakdil’e gönderdik. Yani oluşan trafik sorunu ve aracın ne kadar makasladığına ve bu makaslama sorunu oluşan sürtünmeyi lastik eskimesi olarak görüyoruz.  Buradaki kavşakta yüzde 90’ını oluşturan trafik ağır vasıta trafiğidir. Yani bu ağır vasıta sahipleri burada günde belki 25 30 kere geçiyor. Bu 25 30 kere de geçen sürtünmeden dolayı maliyetini bir yılda yapacağına 6 aya indiriyor. Yani biz bunu anlatmaya çalışıyoruz. Yani bunlarda bize diyor ki 20 metrenin altında yapıyoruz. Türkiye’nin her yerinde 20 metre mi bu kavşak veya bu kavşak buraya uygun mu?

 

‘İLÇE GİRİŞİ BEŞ METREYE DÜŞÜRÜLÜYOR ARAÇLAR NASIL GİRECEK’

 

Minaz: İlçemizdeki diğer hususiye araç sahipleri de zaten bize geliyor. Buraya müdahale edin, sesimizi duyurun söyleyin bu kavşak buraya bize uygun değil. Nereden geçeceğimize dair çözemiyoruz diyor. Şimdi kavşağın önüne de bir şey yapıyorlar, refüj başları yapıyorlar. Refüj başları ilçe merkezine girişi ne kadar düştü, küçülüyor, daraltıyor. Şimdi bu ilçe merkezine biçerdöver girecek çiftçi girecek takımıyla girecek. Yani buradaki 5  metreden nasıl geçecek? Yani araç ve de bunun yanına şimdi düzenleme yapıldığı zaman yaya kaldırma gelecek yol daralacak. Buradaki sorunların biz çözülmesini yanıt çözülmesini iş bittikten sonra değil, iş yapım aşamasındayken olmasını istiyoruz. Çünkü milli servet.

 

 

En az 10 karakter gerekli